Форум » Краєзнавство » Запитання Досліджуємо та вивчаємо » Ответить

Запитання Досліджуємо та вивчаємо

nikturcentr: Начальникам відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій (міських рад), директорам загальноосвітніх шкіл та шкіл-інтернатів, навчально-методичного центру професійно-технічної освіти Відповідно до наказу управління освіти і науки облдержадміністрації № 52 від 30.01.2010 року «Про проведення щорічного заочного краєзнавчого конкурсу «Досліджуємо і вивчаємо» направляємо завдання конкурсу з таких номінацій : «Історичне краєзнавство», «Археологія», «Географічне краєзнавство», «Історія України», «Етнографія». Просимо довести завдання до загальноосвітніх шкіл, професійно- технічних та позашкільних навчальних закладів. До участі в конкурсі запрошуються учні 8-11 класів загальноосвітніх шкіл та відповідних курсів професійно-технічних навчальних закладів. Робота повинна бути виконана кожним учасником індивідуально. Відповіді при необхідності потрібно супроводжувати малюнками, фотографіями, схемами, таблицями, обгрунтуваннями, поясненнями, відшитими виробами тощо. Обсяг роботи не повинен перевищувати 20 друкованих сторінок. Роботи подаються в друкованому вигляді, текст на сторінках формату А-4, набраний в текстовому редакторі Word шрифтом Times New Roman розміром 14pt з полуторним міжрядковим інтервалом. Ліве поле- 25 мм, праве поле- 15 мм, верхнє і нижнє поля 20 мм. На титульному листі роботи необхідно вказати своє прізвище, ім,я, по батькові, домашню адресу, телефон, повну назву навчального закладу, клас (курс), назва гуртка (наукової секції), а також прізвище, ім’я та по батькові керівника (повністю) Роботи надсилаються не пізніше 20 жовтня до Миколаївського обласного Центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді Наша адреса: 54055, м. Миколаїв, вул. Севастопольська, 63 Контактні телефони: Метод. кабінет. 8(0512) 36-12-19, турбаза 8(0512) 47-97-59 Тел./факс. 8(0512) 47-85-40; 47-95-32Електронна адреса:Octkeum-mk@mksat.net Сайт Миколаївського центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді http://www.nikturcentr.mksat.net Історичне краєзнавство 8 клас 1.Фортеці Кара-Кармен, Ачи -Кале – це назви якого сучасного міста Миколаївщини? 2. Як називається регіональний ландшафтний парк, відомий своїм історичним минулим? 3. Яку назву має бойове мистецтво козаків? 4.Міфи та легенди , що стосуються Північного Причорномор’я з давніх часів до УІ ст. н.е. 5. Розкажіть про маршрут відступу І.Мазепи через територію нинішньої Миколаївщини після Полтавської битви 1709 р. 9 клас 1.Вкажіть прізвища командувачів Бузького козацького війська, під командуванням яких козаки брали участь у російсько-турецькій війні 1787-1791 рр. і відзначились у битвах під Очаковом, Бендерами та ін. 2.Вкажіть назву першої збудованої вулиці Миколаєва . 3.Вкажіть прізвище першого отамана Чорноморського козацького війська . 4.Висвітліть історію Буго-Гардівської паланки. 5.Розкажіть про повоєнні репресії проти населення Миколаївщини 10 клас Вкажіть дореволюційну назву вул. Радянської? Хто із відомих педагогів виступав провідником українізації у русифікованому Миколаєві у 1920-х рр.? Вкажіть назву населеного пункту Миколаївщини, який одним із перших потрапив на «чорну дошку» під час організованого комуністами Голодомору 1932-1933 рр. 4.Дослідіть історію виникнення Бузького козацького війська та причини його повстання в 1817 р. 5.Розкажіть про процес колективізації на Миколаївщини в 1929-1933 р. 11 клас 1.Вкажіть прізвище нашого земляка історика-археолога, який в 1971 р. знайшов відому на весь світ скіфську золоту пектораль у кургані Товста Могила, що на Дніпропетровщині. 2.Вкажіть прізвище письменника, члена Спілки письменників України, який в 1988 р. вперше доніс до громадськості Миколаївщини ідею створення Народного руху України . 3.Вкажіть назву науково-дослідної групи при Облдержадміністрації, яка займається дослідженням масштабів політичних репресій 1920-1980-х рр.. на Миколаївщині. 4.Дослідіть рух петлюрівських військ під час першого Зимового походу через Миколаївщину в 1919-1920 р. 5.Що вам відомо про дії німецько-румунських спецслужб по ліквідації Миколаївського підпільного центру під керівництвом В.Лягіна. Археологія 8 клас 1.Як називаються великі бронзові монети Ольвії? 2. Хто та коли відкрив Трипільську археологічну культуру? 3. Що було винайдено людиною у мідному віці? 4. Розкажіть про торгові відносини скіфів з античними міста-державами? 5. Назвіть найбільш значні археологічні пам’ятки на території району (міста). 9 клас 1. Звідки походить назва неандерталець? Коли неандертальці мешкали на землі. 2..На скільки етапів ділиться перебування сарматів на території Миколаївщини? 3. У якого античного автора вперше згадуються скіфи? У якому столітті скіфи з’являються на території Миколаївщини? 4. Назвіть ( і відмітьте на карті) основні поселення сабатинівських племен на території Миколаївської області. 5. Розкажіть про процес заселення скіфами Північного Причорномор’я . 10 клас 1.Вкажіть ім’я напівлегендарного скіфського царя, який поплатився життям за любов до еллінських обрядів, часто відвідуючи свято Діонісія в Ольвії. 2. Назвіть городище епохи бронзи на території сучасного Миколаєва. До якої археологічної культури воно відноситься . 3..Вкажіть назву поселення старшого від Ольвії на 500 р., яке, ймовірно, і є тим самим «містом людей-кімерійців», яке описав Гомер у поемі «Одісея» (городище «Дикий сад»). 1. Розкажіть про землеробські культури в епоху бронзи на території Миколаївщини? 2. Назвіть основні риси духовної та матеріальної культури сарматських племен. 11 клас 1. Розкрийте зміст термінів «привласнююча економіка» та «відтворююча економіка». 2. Перелічіть основні види господарчої діяльності мешканців «Дикого Саду». 3. На скільки етапів поділяється історія Ольвії? Охарактеризуйте їх. 4. Охарактеризуйте Черняхівську археологічну культуру? 5. Охарактеризуйте побут, господарство та матеріальну культуру кочових племен на території Миколаївщини у ІІ пол. І тис. Історія України 8 клас 1. Вкажіть, коли було ліквідовано кріпосне право на українських землях Російської імперії? 2. Коли відбувся бій під Крутами? 3. Коли засновано Миколаївську область ? 4. Що вам відомо про перебування князя Святослава на території сучасної Миколаївщини? 5. Розкажіть про діяльність Великого князя литовського Вітольда (Вітовта) на Півдні сучасної України ? 9 клас 1.Вкажіть вихідців з Миколаєва, хто входив до Південного товариства декабристів та яка їх подальша доля? 2.Яким універсалом було проголошено УНР ? 3. Розкажіть про Кючук-Кайнаржийську мирну угоду та її наслідки для українських земель. 4.Висвітліть історію німецьких колоній в Україні та їх вклад в розвиток господарства Миколаївщини 5. Розкрийте причини депортації українського населення в 1951 р. Депортація українського населення з Західних областей України на Миколаївщину 10 клас 1.Якими актами царської влади заборонялася українська мова? 2. Розкажіть про напрямки діяльності громадівців у 60-х роках ХІХ ст. 3.Коли було створено СРСР? Коли Україна ввійшла до складу СРСР ? 4.Дослідіть історію козацьких зимівників після зруйнування Запорізької Січі в 1775 р., їхня доля на території нинішньої Миколаївської області. 5.Дослідіть етапи переселення та соціально-економічне становище українців Польщі, депортованих на Миколаївщину в 1944-1946 рр., їх компактне поселення в області. 11 клас 1. Розкажіть про участь УРСР в роботі організації об’єднаних націй . 2. Вкажіть місце та час підписання угоди між керівниками України, Росії і Білорусії про припинення існування СРСР і створення СНД. 3. Яка п’ятирічка за часів СРСР мала найкращі темпи приросту виробництва й була названа «золотою» ? 4.Охарактеризуйте антибільшовицький повстансько-селянських рух у 1918- 1921 рр. на Півдні України . 5. Заснування «Просвіти» в Україні? Її завдання ? Охарактеризуйте діяльність Миколаївської „Просвіти” з 1908 по 1939 рр Географічне краєзнавство 8 клас 1. Що являє собою територія Миколаївської області? Як вплинула тектонічна будова на формування рельєфу ? На прикладі Миколаївської області поясніть взаємозв’язок між тектонічною будовою території і рельєфом. 2. Наведіть приклади взаємодії компонентів природи у степовій природній зоні. Чому, впливаючи на природу, необхідно добре знати взаємозв’язки між між природними компонентами. 3. Серед степових рослин Миколаївщини багато лікарських. Складіть схему-довідник лікарських рослин вашої місцевості, яка б складалася з їх назв, місця, де вони ростуть, та які недуги лікують цими рослинами? 4. Які гірські породи та мінерали присутні на Миколаївщині. Зробіть схематичну колекцію гірських порід та мінералів Миколаївської області. 5. Зробіть карту-схему ґрунтів Миколаївської області. Поясніть причину їх утворення. 9 клас 1.Розкажіть, як забезпечена Миколаївщина прісною водою? А ваш населений пункт? Які заходи здійснюються в області й у вашому населеному пункті для вирішення проблеми прісної води ? 2. Які види транспорту розвинені в Миколаївській області та у вашій місцевості (районі).Назвіть найважливіші транспортні магістралі та транспортні вузли Миколаївщини. Розкрийте роль та перспективи розвитку водних видів транспорту Миколаївської області. 3.Як площа сільськогосподарських угідь області? По вирощуванню яких сільськогосподарських культур і чому спеціалізується господарство області? Які відомі підприємства по переробці с/г продукції на Миколаївщині ви знаєте? Охарактеризуйте одне з них, що розміщуються найближче до вашого місця проживання. 4. Проаналізуйте теперішній стан суднобудування на Миколаївщині. Які перспективи розвитку цієї галузі в Миколаївській області ви бачите ? 5. Поясніть причини розміщення та перспективи розвитку Миколаївського глиноземного заводу. 10 клас 1.Як заселялася територія Миколаївської області? Чому найбільші міста Миколаївської області розміщені на Південному Бузі? Представники яких національних меншин проживають на території області та вашого населеного пункту? Які особливості їх поселення? 2.Розробіть туристсько-краєзнавчий проект «Золоте кільце» Миколаївщини. Через які природні та історичні об’єкти , на ваш погляд, ви повинні проходити? Визначте перспективи розвитку краєзнавчого туризму на Миколаївщині. 3.У чому полягають проблеми розвитку атомної енергетики в Україні? Чому, на вашу думку, при внутрішній нестачі електроенергії Україна експортує значну її кількість ? 4. Як ви розумієте справжню реалізацію програми захисту вітчизняного товаровиробника? Хто і що , на вашу думку, гальмує реалізацію програми випуску найважливішої української продукції ? 5. З’ясуйте, як Україна використовує свій один з найвищих у Європі транспортний рейтинг (ступінь популярності). Визначне місце Миколаївщини в цьому контексті. 11 клас 1. Після розпаду СРСР нам в спадщину залишилася стара політико-адміністративна система. Які реформи, на ваш погляд, необхідно здійснити в політико-адміністративному устрою України та Миколаївської області для покращення добробуту населення через підвищення ефективності дії адміністративної системи? 2.Яка головна причина, на вашу думку, постійних демографічних криз української нації впродовж ХХ ст..? Що таке депопуляція. Назвіть області країни в яких процес депопуляції відбувається особливо інтенсивно? 3. Чи варто прискорювати процес входження економіки України в світовий господарський комплекс? Яке місце може бути ведведено Миколаївщині в цьому процесі. Відповідь обґрунтуйте. 4.Визначте особливості агропромислових ресурсів для розвитку сільського господарства в Україні та Миколаївщині. Яка продукція сільського господарства в Україні є експортною? 5. Як ви вважаєте, чи існує зв’язок між вирубуванням лісів у Карпатах і весняними повенями на Закарпатті ? Свої висновки обґрунтуйте Етнологія 8 клас 1.Визначити поняття, що таке «звичай», «ритуал»? 2.З’ясуйте, на яке свято дівчатам дозволялось тільки вишивати, а інша робота заборонялась. 3.Розкажіть про дівочі та парубочі громади, які колись приймали так зване «коронування.» 4.Розкажіть про їжу та харчування українців (на прикладі свого рідного населеного пункту). 5.Розкажіть про особливості господарської діяльності населення рідного краю (на прикладі свого міста, району, села). 9 клас 1.Визначити поняття, що таке «етнічна група», «етнонім» ? 2.Як святкують Святвечір у вашому селі (місті, районі). 3.Розкажіть про Коляду, та дослідіть її особливості в порівнянні з іншими святами. 4.Що вам відомо про домашні промисли та ремесла українців (на прикладі свого району, села). 5. Розкажіть про особливості традиційного чоловічого одягу рідного краю 10 клас 1.Визначити поняття, що таке «етнічна культура», «національні меншини»? 2.Як святкують у вашому регіоні свято «Стрітення» та розкажіть про його історію. 3.Розкажіть про свято Явдохи. 4.Розкажіть про особливості поселення та житла населення рідного краю 5.Особливості свят та обрядів календарного циклу населення рідного краю (на прикладі свого міста, району, села) 11 класу 1.Визначити поняття, що таке «титульний етнос», «ментальність»? 2.Розкажіть, чому на свято «Благовіщення в народі кажуть: «На Благовіщення і птиця гнізда не в’є»» 3.Розкажіть про орнаментику на писанках, які розписують у вашому регіоні. 4.Вдродження культури національних меншин рідного краю на сучасному етапі (на прикладі свого району, села). 5. Народне образотворче мистецтво рідного краю: історія та сучасність (на прикладі свого району, села).

Ответов - 0



полная версия страницы