Форум » Краєзнавство » Обласний зліт-змагання 2018 » Ответить

Обласний зліт-змагання 2018

ElenaO:

Ответов - 37, стр: 1 2 All

Шаптала И.: Добрий день! Конкурсна програма для туристів - краєзнавців, конкурс обрядів. Чи суворе обмеження лише обрядами на Івана Купала?

ElenaO: Конкурсна програма Конкурсна програма є одним із видів змагань обласного зльоту-змагання юних туристів–краєзнавців. Конкурсна програма складається з таких конкурсів: - конкурс-презентація (візитівка); - інтелектуальна вікторина; - конкурс «Слов’янський обряд» - краєзнавчий квест; - конкурс таборів . конкурс «Візитівка». В творчій формі команди розповідають про свою команду, характеризують цікаві моменти з життя гуртка (творчого об’єднання), характеризують напрямки своєї діяльності та здобутки, мета виступу). Час виступу однієї команди - учасниці до 10 хвилин. Критерії Майстерність артистизм виконання - 3 бали Сценарний виклад - 2 бали Гумор - 2 бал Художнє оформлення, реквізит, костюми – 3 бал Максимальна оцінка – 10 балів. Сценарій презентації у друкованому та електронному вигляді подається до суддівської колегії. конкурс «Інтелектуальна вікторина» складається з трьох етапів: 1 етап- команди відповідають на питання вікторини (всього 10 питань), за кожну правильну відповідь надається 1 бал. Команди, які набрали більшу кількість балів переходять до наступного етапу.. 2 етап- відтворення тексту «Загублена грамота» (команди з 6 учасників відтворюють запропонований текст, в якому має місце опис життя давніх слов’ян, їх традиції, побут, вірування, легенди). Відповіді команди надають в письмовій формі. Час виконання завдання 10 хвилин. Результат команди визначається за кількістю правильних відповідей в тексті. Кожна правильна відповідь – 1бал. 3 етап - визначення предмета з «Чорної скрині». За описом предмета за одну хвилину команді потрібно визначити предмет і в письмовій формі надати відповідь. Результат команди визначається за кількістю правильних відповідей. Кожна правильна відповідь – 1бал. Бали команд учасниць за 2 та 3 етап «Інтелектуального конкурсу» підсумовуються, результат команди в цьому конкурсі визначається за більшою сумою балів. конкурс «Слов’янський обряд»: командам пропонується представити в театралізованій музичній формі обряд з життя слов’ян (свято на «Івана Купала»). Команда демонструє сценічне дійство за допомогою літературних, художніх, мистецьких, театральних заходів, які відтворюють обряд та традиції народної культури. Можливий інструментальний супровід виступу команд або супровід засобом «мінусовки». Загальний час виступу до 10 хвилин. Участь у конкурсі беруть не менше 3-х осіб від команди. До суддівської колегії подається текст виступу (сценарій) до 5-ти друкованих сторінок. До тексту необхідно додати літературу та джерела сценарного дійства. Керівники команд до участі у конкурсі не допускаються. Критерії оцінювання: Автохтонність (автохтонний — той, що виник, зародився на місці сучасного проживання українців) та майстерність виконання – до 3 балів; реквізит та костюми виконавців – до 3 балів; архаїчність обряду – до 4 балів; самобутність та новаторство етнографічного матеріалу обряду – до 5 балів; Максимальна оцінка – 15 балів. Методом експертної оцінки відповідно до критеріїв визначається загальний результат виступу команди за найбільшою кількістю набраних балів. конкурс «Таборів». У цьому конкурсі участь приймає вся команда. Огляд відбувається протягом всіх днів перебування команди на змаганнях. Перевірка стану таборів проводиться тільки в присутності керівника команди. Конкурс проводиться протягом усіх днів змагань, перевірки можуть проводитися декілька разів на день, у будь-який час. Суддівська колегія залишає за собою право надавати штрафні або преміальні бали. Література для підготовки виступу в конкурсі «Слов ‘янський обряд» 1. Звичаї нашого народу. Етнографічний нарис / О. Воропай – Харків: Фоліо,2007. 2. Золота книга українських традицій та звичаїв/Авт.-ук- -80 лад. І. Скрипник - Донецк: ТОВ «Агентство Мультипресс», 2011. 3. Український рік у народних звичаях в історичному освітленні[Текст] / С. Килимник. - К. : Обереги, 1994 . Кн. 2, Т. 3, Т. 4 : Весняний цикл (т.3). Літній цикл (т.4). 4. Купальська обрядовість на Україні. : Монографія / Ю. Д. Климець . – Київ : Наукова думка, 1990 . 5. Українське народознавство / Г. С. Лозко. - Вид. 3-тє, доп. та перероб. - К. : АртЕк, 2006. 6. Традиції і свята українського народу / М. Н. Шкода. - Донецьк : БАО, 2007. 7. Солнцеворот: праздники, обычаи, предания : церковно-народный месяцеслов / Н. Матвеева. - К. : Укр. Центр духовной культуры, 1995. 8. Україна: етнокультурна мозаїка / О. О. Боряк ; голов. ред. С. Головко. - К. : Либідь, 2006. 9. Українська минувшина: Ілюстрований етнографічний довідник. – К.: Либідь, -1993 . 10. Українське народознавство : навч. посібник / за ред. С.П. Павлюка ; передм. М.Г.Жулинського. - 3-тє вид., випр. - К. : Знання, 2006. 11. Українські народні свята та звичаї. - К.: Освіта, 1993 . 12. Українські традиції. – Харків: Фоліо, 2003. 13. Українці: Свята. Традиції. Звичаї. – Донецьк: Аквара-Грес, 2004. 14. Українська минувшина: Ілюстрований етнографічний довідник. – К.: Либідь, -1993 . 15. Українське народознавство : навч. посібник / за ред. С.П. Павлюка ; передм. М.Г.Жулинського. - 3-тє вид., випр. - К. : Знання, 2006. 16. Українські народні свята та звичаї. - К.: Освіта, 1993 . 17. Українські традиції. – Харків: Фоліо, 2003. 18. Українці: Свята. Традиції. Звичаї. – Донецьк: Аквара-Грес, 2004.

ElenaO: Спортивне орієнтування: Дистанція за вибором. Від команди в змаганні беруть участь 5 учасників. До заліку команди враховують три кращих результати. Кількість КП та довжина дистанції буде визначено напередодні змагань.


ElenaO: Туристсько-краєзнавчий експедиційний маршрут: 1.1. Умови проходження дистанцій маршруту Команда в складі 7 (6 + 1) осіб повинна пройти маршрут по пересіченій місцевості та знайти контрольно-залікові станції, контрольні пункти (КП) з використанням різних видів орієнтування на місцевості, подолати туристсько-спортивні етапи. На всіх етапах маршруту працює 6 осіб, 1 учасник команди у роботі на етапах участі не бере, а супроводжує команду з командною карткою і слідкує за її заповненням. Прізвище та ім’я такого учасника записується в командну картку, і під час проходження дистанції він також повинен мати при собі документ, що засвідчує його особу. Маршрут складається з двох дистанцій, змагання на кожній з них проходитимуть у визначені дні. На дистанціях знаходяться етапи: - контрольно-залікові станції (КЗС) певного напряму краєзнавства; - КП з орієнтування; - туристсько-спортивні (ТСЕ) етапи; - стація зі спеціальним завданням (ССЗ). Зміст роботи на контрольно-залікових станціях відповідає краєзнавчо-дослідницьким напрямам: історичне, археологічне, етнографічне, екологічне, географічне, геологічне краєзнавство. Туристсько-краєзнавчий експедиційний маршрут проводиться за принципом «ралі». Команди починають роботу на контрольно-залікових станціях та на інших етапах згідно з графіком. У разі запізнення команда допускається до виконання завдань, але лише у випадку, якщо запізнення не перевищує часу, відведеного для роботи згідно з графіком руху команди. У випадку, коли час запізнення перевищує час, визначений для роботи, команда до виконання завдань не допускається. Етап вважається не пройденим. Команда продовжує рух до наступного етапу змагань згідно з графіком. Персональний склад учасників на кожний день визначається командою і повідомляється ГСК технічною заявкою перед стартом з поданням підтверджуючих документів на учасників команди. Обладнання контрольно-залікових станцій та туристсько-спортивних етапів здійснюється суддівською колегією змагань. Для виконання робіт на контрольно-залікових станціях та подолання перешкод необхідно мати командне спорядження При виході на контрольно-залікову станцію команда заходить в зону виконання завдання отримує завдання та виконує його. Робота на кожній контрольно-заліковій станції складається з практичних краєзнавчих прийомів (досліджень), вміння користуватись якими повинні показати учасники, та перевірки основ теоретичної підготовки. 1.2. Перелік краєзнавчих завдань Історичне краєзнавство  Опис та паспортизація пам’яток історії.  Класифікація предметів за видами історичних джерел.  Перевірка основ теоретичної підготовки історичного краєзнавства. Археологічне краєзнавство  Розмітка розкопу на місцевості за запропонованими параметрами (розміри, орієнтація).  Складання плану запропонованого розкопу у заданому масштабі.  Перевірка основ теоретичної підготовки з археологічного краєзнавства. Етнографічне краєзнавство  Характеристика запропонованого фольклорного зразку.  Опис предмету народного побуту.  Перевірка основ теоретичної підготовки з етнографічного краєзнавства. Екологічне краєзнавство  Відбір та паспортизація проби води з поверхневого шару водойми.  Первинний органолептичний аналіз відібраного зразка води.  Перевірка основ теоретичної підготовки з екології. Геологічне краєзнавство  Визначення мінералів та гірських порід.  Паспортизація геологічного зразка.  Перевірка основ теоретичної підготовки з геології. Географічне краєзнавство  Опис ділянки лісу (формула лісу).  Опис ґрунтового розрізу.  Перевірка основ теоретичної підготовки з географії. 1.3. Орієнтовний перелік видів орієнтування: орієнтування в заданому напрямі по карті; орієнтування по лінії, позначеній на карті; орієнтування по маркованій дистанції; орієнтування по легенді. 1.4. Орієнтовний перелік туристсько-спортивних етапів: підйом по схилу спортивним способом; спуск по схилу спортивним способом; траверс схилу (горизонтальні і похилі ділянки); навісна переправа (через річку, яр); переправа по колоді (через річку, яр); рух по купинах; рух по жердинах; переправа по паралельних мотузках (через річку, яр); подолання природної перешкоди з використанням підвішеної мотузки («маятник»); транспортування потерпілого на ношах. 1.5. Орієнтовний перелік спеціальних завдань: визначення умовних знаків топографічних карт; розв’язання топографічних задач; визначення азимуту; в’язання вузлів; перша домедична допомога. Остаточний перелік туристсько-спортивних етапів, спеціальних завдань, видів орієнтування буде визначено ГСК напередодні проведення дистанцій маршруту та оголошено на нараді представників. Судді на контрольно-залікових станціях відмічають в контрольній картці команди результати роботи в балах. Після виконання завдань команда у повному складі продовжує рух по дистанції. 1.6. Підведення підсумків За проходження туристсько-краєзнавчого експедиційного маршруту місця між командами розподіляються за сумою преміальних балів, отриманих в результаті виконання всіх завдань маршруту, які вираховуються як різниця між максимальною оцінкою та сумою штрафних балів, отриманих командою під час подолання дистанції. Якщо деякі команди набирають однакову кількість балів, пріоритет має команда, яка набрала більшу кількість балів при виконанні краєзнавчих завдань на контрольно-залікових станціях. Якщо ж і цей показник однаковий – вступає в силу пріоритет етапів, оголошений ГСК напередодні змагань. У разі не проходження етапу орієнтування, туристсько-спортивного етапу, пропуску контрольно-залікової станції команда посідає місце після команд з більш повним заліком. Максимальна оцінка кожного етапу буде оголошена ГСК не пізніше ніж за один день до змагань на туристсько-краєзнавчому експедиційному маршруті.

Шаптала: Добрий день!Чи планується семінар для керівників команд напередодні зліту?

svet E: Доброго дня! В цьому році зупинилися на обряді Івана Купала

ElenaO: Шаптала пишет: Добрий день!Чи планується семінар для керівників команд напередодні зліту? Ні семінару не буде. всі питання обговорюємо он-лайн Наголошую! Відповідати на запитання у телефонному режимі суддівська бригада не буде!

Денис Бондаренко: Час виконання завдання на КЗС певного напряму краєзнавства - 20 хв

Шаптала: Де можна побачити критерії оцінювання та вимоги до робіт, які будуть надані на творчі майстерні?

Шаптала : Дрбрий день!Я розумію, що,напевно, вже набридла, але ще одне питання, можливо, не останнє)... Час на КЗС, 20 хвилин, на теорію й практичну частину по 10 хвилин...чи діляться 3×3 і виконують паралельно завдання на протязі всіх 20хвилин?

Марія23: Доброго вечора! Скажіть ,будь ласка, а чи можна отримати положення обласного зльоту-змагань юних туристів-краєзнавців? Адже це основний документ на основі якого проводяться власне змагання.

Марія Ткаченко: Доброго дня. 11 квітня на БДЮТ Заводського району прийшли положення обласного зльоту-змагань юних туристів-краєзнавців.Вивчаючи це положення і умови проведення виникло кілька питань і прохань: 1. У положені йдеться :Команда у складі 6 осіб повинна пройти ЕКМ по пересіченій місцевості та знайти контрольні пункти із використанням різних видів орієнтування на місцевості, подолати технічні етапи, виконати теоретичні та практичні завдання на контрольно-залікових станціях з різних видів краєзнавства...», в умовах же прописано:«Команда в складі 7 (6 + 1) осіб повинна пройти маршрут по пересіченій місцевості та знайти контрольно-залікові станції, контрольні пункти (КП) з використанням різних видів орієнтування на місцевості, подолати туристсько-спортивні етапи...» Скільки все таки осіб буде брати участь в ЕКМ? 2. В положенні прописано, що команда має мати спорядження, чи можна отримати перелік необхідного спорядження? 3.Чи можна отримати зразок опису та паспортизації пам'яток ічторії?І дізнатися методику класифікації предметів за видами історичних джерел? 4.Стосовно етнографічного краєзнавства, чи можна отримати зразок характеристики запропонованого фольклорного зразку та опис предмету народного побуту? 5. Стосовно екологічного краєзнавства виникло питання щодо методики проведення відбору проби води з поверхневого шару водойми?І чи можна отримати зразок первинного органолептичного аналізу відібраного зразку води? 6.Геологічне краєзнавство: яка методика визначення гірських порід і мінералів і якщо можна орієнтовний перелік гірських порід та мінералів. Чи можна отримати зразок паспортизації геологічного зразку? 7.Географічне краєзнавство: опис ділянки лісу буде провидитися за методикою,яку було продемонстровано на«Екошколі»?Чи можна отримати методику опису грунтового розрізу? 8. В положені в переліку краєзнавств на ЕКМ є культура рідного краю ,в умовах це краєзнавство не прописано, чи буде це краєзнавство? 9.Чи можна отримати критерії оцінювання для кожного етапу ЕКМ? 10.Стосовно орієнтового переліку видів орієнтування,якщо вони все таки будуть, можна отримати критнрії оцінювання? 11.Які умовні знаки топографічних карт будуть використовуватися за шкільною програмою чи позашкільною?І якщо можливо отримати їх перелік?Чи можна отримати зразок топографічної задачі?Чи є орієнтовний перелік травм,які виносяться на першу домедичну допомогу? 12.Повне протиріччя в положенні і умовах щодо підведення підсумків в ЕКМ.В положенні сказано:«При рівності результатів у двох чи більше команд краще місце посідає та, у якої менше штрафних балів за проходження контрольно-залікових станцій з краєзнавства, а у випадку їх рівності пріоритет надається кількості балів, отриманих при виконанні практичних етапів.»,а в умовах: «Якщо деякі команди набирають однакову кількість балів, пріоритет має команда, яка набрала більшу кількість балів при виконанні краєзнавчих завдань на контрольно-залікових станціях. Якщо ж і цей показник однаковий – вступає в силу пріоритет етапів, оголошений ГСК напередодні змагань»Все таки за яким принципом будуть підводитися підсумки? 13.Сповтивне орієнтування: в положені сказано «Для участі у виді змагань від делегації залучається 3 особи (але не менше 1 дівчинки).», а в умовах «Дистанція за вибором. Від команди в змаганні беруть участь 5 учасників. До заліку команди враховують три кращих результати.» Скільки осіб буде брати в спортивному орієнтуванні і чи буде окремий залік для хлопців і дівчат, адже положення це прописано, а умовами ні? За що буде нараховуватися штрафний час:« Учасники посідають місце в залежності від кількості взятих контрольних пунктів, але не більше встановленої головною суддівською колегією кількості та часом проходження дистанції (з урахуванням штрафного часу).»? 14.Чому застосовується подвійне покарання до команд:« У разі не проходження етапу орієнтування, туристсько-спортивного етапу, пропуску контрольно-залікової станції команда посідає місце після команд з більш повним заліком.», а до цього команда вже отримає 0 балів на цьому етапі? Завчасно дякую!

ElenaO: Шаптала пишет: Де можна побачити критерії оцінювання та вимоги до робіт, які будуть надані на творчі майстерні? Крітерії оцінювання робіт з виду "Творчі майстерні" зазначено в Положені про обласний зліт-змагання

ElenaO: Положення про обласний зліт-зманання юних туристів краєзнавців та наказ про його проведення було надіслано на управління (відділи освіти). На сайті МОЦТКЕ УМ розміщено Проект, але там є зміни. Прошу залишити координати для пересилки особисто.

ElenaO: Шаптала пишет: Дрбрий день!Я розумію, що,напевно, вже набридла, але ще одне питання, можливо, не останнє)... Час на КЗС, 20 хвилин, на теорію й практичну частину по 10 хвилин...чи діляться 3×3 і виконують паралельно завдання на протязі всіх 20хвилин? 20 хв час роботи команди на станції . Розподіл учасників на теорію і практику та час виконання - тактика команди

ElenaO: Марія Ткаченко пишет: У положені йдеться :Команда у складі 6 осіб повинна пройти ЕКМ по пересіченій місцевості та знайти контрольні пункти із використанням різних видів орієнтування на місцевості, подолати технічні етапи, виконати теоретичні та практичні завдання на контрольно-залікових станціях з різних видів краєзнавства...», в умовах же прописано:«Команда в складі 7 (6 + 1) осіб повинна пройти маршрут по пересіченій місцевості та знайти контрольно-залікові станції, контрольні пункти (КП) з використанням різних видів орієнтування на місцевості, подолати туристсько-спортивні етапи...» Скільки все таки осіб буде брати участь в ЕКМ? Умови не суперечать Положенню. 1 учасник від команди не бере участь у роботі на всіх етапах. Він тільки супроводжує команду (слідкує за часом, карткою, несе воду тощо). Участь цього учасника не є обовязковою. Однак при старті він має і фінішувати та приходити на станції за визначеним для команди часом!!!!!! Участь 7 го учасника буде зазначено у картці.

ElenaO: Марія Ткаченко пишет: 2. В положенні прописано, що команда має мати спорядження, чи можна отримати перелік необхідного спорядження? На кожного учасника: зблокована страхувальна система, перчатки, схоплюючий (прусик), по 3 карабіни (1 обовязково з муфтою) На групу: компас, планшет, олівець, лінійку, ластик, кулькову ручку

ElenaO: Марія Ткаченко пишет: 7.Географічне краєзнавство: опис ділянки лісу буде провидитися за методикою,яку було продемонстровано на«Екошколі»?Чи можна отримати методику опису грунтового розрізу?
Опис ділянки лісу та формулу деревостою визначати за методікою: Опис ділянки лісу розпочинається з визначення формули деревостою, тобто визначають кількісне співвідношення різних деревних порід. Для виведення «формули лісу» необхідно усі дерева прирівняти до 100%, а потім знайти відсоткове співвідношення кожного виду. Далі, прирівнявши 100% до 10 і округливши отримані результати до цілих, можна записати формулу деревостою. Наприклад, якщо на зазначеній ділянці росте 12 дубів, 9 лип, 5 кленів і 1груша. Усього 27 дерев. 27 = 100% 12  100 45% дуба 12 = х 27 Таким же способом обрахувати всі види дерев (липа – 33%, клен – 19%, груша – 4%). 100% прирівнюємо до 10 і округлюємо отримані результати до цілих, за наведеними даними формула деревостою виглядатиме так: 5дб. 3л. 2кл. 1гр. Далі визначають ярусність лісу. Записують наявні яруси (І - дерева; ІІ - чагарники; 3 - трави, 4 - мохи та лишайники) і додають видовий опис усіх ярусів, тобто зазначаються видові назви рослин, котрі зустрічаються на ділянці (на змаганнях необхідно зазначити всі види чагарників і виділити 3 - 5 видів трав’янистих рослин, що представлені на ділянці найбільше). Під час опису ярусів чагарників і трав визначають їх багатство (дуже багате, багате, досить бідне, бідне, поодиноке). В межах дерев і чагарників може виділятися по кілька ярусів, наприклад граби та клени висотою по 50 метрів – перший ярус, а інші дерева, висотою до 30 метрів – другий; високі чагарники (ліщина, бузина червона) – один ярус, а низькі чагарники (малина, ожина, бересклет) – інший. Підріст – на початку життєвого циклу дерева не перевищують трави, по мірі росту, досягають свого ярусу. Але вони можуть і не вирости, тому складають особливу групу. Ще один важливий показник характеристики лісу – це зімкнутість його крон, яка являє собою відношення поверхні землі, затіненої кронами дерев, до загальної площі ділянки. Визначається вона окомірно і вираховується в десятих долях. Якщо немає просвітів, тобто весь видимий простір закритий листям – то вважають, що зімкнутість крон дорівнює 1. Все вище згадане учасники заносять у картку. Форму картки буде представлено напередодні змагань

ElenaO: Чи можна отримати методику опису грунтового розрізу? ` Опис грунтового розрізу роблять за такою формою: 1) дата; 2) місцезнаходження ґрунтового розрізу; 3) його порядковий номер; 4) рельєф місцевості; 5) експозиція схилу, де закладений ґрунтовий розріз, кут його падіння; 6) висота над рівнем моря; 7) характер підстилаючої поверхні (гірські породи), який визначається за найближчим геологічним відслоненням; 8) умови зволоження поверхні опадами, виходами ґрунтових вод, підпором річки, озера (сухо, волого, сиро, заболочено); 9) рослинний покрив; 10) характеристика природної зони. Грунт описують за горизонтами, потужність яких старанно вимірюють складним метром або рулеткою і вказують цю величину після назви кожного горизонту. Досліджуючи кожен шар і горизонт, визначають: 1) назву шару і горизонту; 2) глибину нижньої межі від нульової відмітки (поверхні грунту); 3) механічний склад (піщаний, глинистий); 4) забарвлення (сіре, темно-сіре, темне); 5) структуру (дрібногрудкувата, великогрудкувата і т. д.); 6) вологість (мокрий, сирий, вологий, свіжий, сухий); 7) включення (каміння, коріння дерев і рослин, рештки тварин, їх розміри, кількість, характер); 8) чіткість вираження межі між горизонтами і ступінь різкості переходів одного горизонту в інший; 9) кислотність, яку визначають за допомогою лакмусового паперу: синій лакмусовий папір при накладанні на нього вологого кислого грунту червоніє, а червоний папір синіє, якщо грунт лужний. Зауважимо, що грунти нейтральної реакції не змінюють кольору лакмусового паперу. `замалювати ґрунтовий розріз у масштабі 1 : 10 см.

ElenaO: Марія Ткаченко пишет: В положені в переліку краєзнавств на ЕКМ є культура рідного краю ,в умовах це краєзнавство не прописано, чи буде це краєзнавство? В остаточному варіанті Положення такої станції не має



полная версия страницы